بک لینک چیست و چه اصول و تأثیری بر سئوی سایت دارد؟

آموزشی

بک لینک چیست و چه اصول و تأثیری بر سئوی سایت دارد؟

بک لینک چیست و چه اصول و تأثیری بر سئوی سایت دارد؟   What is a Backlink | بک لینک چیست ؟ بک لینک چیست به زبان ساده به هر…

توسط نویسنده
-- آخرین بروزرسانی : 11-09-2020
-- بازدیدها : ۱۷
اشتراک گذاری در :
امتیازدهی به مطلب :

بک لینک چیست و چه اصول و تأثیری بر سئوی سایت دارد؟

 

What is a Backlink | بک لینک چیست ؟

بک لینک چیست به زبان ساده به هر متن یا تصویری که با کلیک بر روی آن به صفحه دیگری منتقل میشویم بک لینک نامیده میشود، اگر سایت یا دامنه اینترنتی دیگری به یکی از صفحات شما لینک داده باشد اصطلاحا به آن بک لینک می گوییم.

لینک سازی یا کسب بک لینک فرآیند دریافت لینک از سایر سایت های اینترنتی برای سایت خودمان است، منظور ما از لینک متن یا تصاویری هستند که با کلیک بر روی آنها کاربر به صفحه دیگری در اینترنت منتقل میشود.

ربات های گوگل زمان بررسی یک صفحه لینک های موجود در آن را نیز بررسی کرده و به این صفحات لینک شده مراجعه میکنند، به همین شکل مسیر حرکتی ربات گوگل در اینترنت شکل میگیرد.

 

در طراحی سایت ایجاد مطالب جدید و مفید کاربران را  به قرار دادن لینک های شما در سایر وبلاگ ها و وب سایت ها می کند در این راستا می توانید از شبکه های اجتماعی برای بک لینک بیلدینگ سالم استفاده کنید.

از مشخصه های لینک بد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لینک شدن کلمه مهم کلیدی سایت:  مثلا اگر سایت در مورد سئو هست، در همه جا به کلمه سئو لینک میشود، این لینک غیره طبیعی و بد اطلاق میگردد، زیرا کاربران معمولا چنین کاری نمیکنند مگر اینکه پولی دریافت کرده باشند.
لینک شدن سایت در تمام صفحات سایت:  این هم یکی از مواردیست که باعث میشود بک لینک به بک لینک بد تبدیل شود، چون کمتر مدیر سایتی حاضر میشود لینک کسی را در تمام صفحات سایت خود قرار دهد مگر اینکه پولی دریافت کرده باشد.
لینک شدن صفحه اصلی سایت:  اگر همه به صفحه اصلی شما لینک بدهند و به مطالب سایت شما لینک ندهند جای نگرانیست، زیرا این مورد هم باعث میشود بک لینک به بک لینک بد تبدیل شود.
لینک شدن سایت شما در سایت غیرمرتبط به موضوع سایت:  معمولا کاربران در سایت خود لینکهایی را قرار میدهند که با موضوع وبلاگشان مرتبط باشد، اگر موضوع سایت شما در مورد بهینه سازی سایت باشد و در آن سایت گل فروشی را لینک کنید، طبیعی ست که بک لینک بد است.
لینک شدن سایت در سایتهای کپی بردار و بی کیفیت:  همانطور که سایتهایی بی کیفیت خودشان کیفیت چندانی ندارند، لینکهایی که از آنها به سایت شما ارسال میشود بد است و اگر آن سایتها اسپم باشند حتی باعث میشود در شرایطی به رتبه سایت شما آسیب برساند.
لینک شدن سایت به صورت مخفی:  لینکها را قرار میدهند تا کاربران ببینند و از آن استفاده کنند، ولی زمانی که لینک مخفی باشد و قابل نمایش نباشد، Backlink غیره طبیعی است.

بک لینک چیست

انواع بک لینک و تاثیر آنها بر سئو :

 

بک لینک انوع مختلفی دارد و به بک لینک فالو و نوفالو و لینک داخلی و خارجی تقسیم میشود.

تفاوت لینک سازی داخلی و خارجی

لینک سازی داخلی یعنی ایجاد بک لینک میان صفحات یک سایت. یعنی اگر صفحه ای از سایت شما به صفحه ای دیگر از سایت شما لینک داده باشد لینک داخلی ایجاد شده است ولی اگر لینک از سایت دیگری به یکی از صفحات سایت شما ایجاد شده باشد یک لینک خارجی یا بک لینک برای شما ایجاد شده است.

تفاوت بک لینک فالو و نوفالو

هر لینک به صورت پیش فرض Dofollow محسوب میشود مگر آنکه در کد HTML آن از ویژگی Nofollow استفاده شده باشد. زمانی که ربات گوگل یک بک لینک نوفالو را مشاهده میکند ارزش و اعتباری به صفحه هدف منتقل نمیکند.

گوگل در سال ۱۹۹۰ مفهوم پیج رنک را معرفی کرد و در آن زمان تعداد بک لینک های یک وبسایت تاثیر بسیار زیادی بر رتبه بندی آن در نتایج گوگل داشت. متخصصین سئو و مدیران وب سایت ها از این نکته استفاده کردند و با تکنیک هایی مانندن تبادل لینک یا خرید بک لینک تلاش کردند تا جایگاه خود در نتایج جستجو را بهبود دهند.

با زیاد شدن معاملات بک لینک گوگل الگوریتم های خود را آپدیت کرد و الگوریتم پنگوئن را برای شناسایی و جریمه سایت هایی که از این روش های لینک سازی استفاده میکردند معرفی کرد.

 

متن لینک شده یا Anchor Text

متن لینک شده به این معنی است که لینک بر روی چه عبارتی قرار داده شده است. بعنوان مثال در گذشته رایج بود که میگفتند “برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید” و لینک را بر روی کلمه اینجا قرار میدادند. در عمل عبارت “اینجا” متن لینک شده یا همان Anchor Text محسوب میشود.

زمانیکه گوگل یک بک لینک به سایت شما را مشاهده میکند به انکر تکست توجه زیادی داشته و عملا ارزش و اعتبار منتقل شده به سایت شما در این عبارت خواهد بود. اگر سایت شما با عبارت “کتاب” لینک شده باشد جایگاه شما زمانی که یک کاربر در گوگل عبارت کتاب را جستجو میکند بهتر خواهد شد ولی اگر این لینک با عبارت “موبایل” ایجاد شده باشد جایگاه شما در عبارت “موبایل” بهبود خواهد یافت.

 

backlink

تعیین ارزش بک لینک توسط گوگل :

 

۱– اعتبار دامنه یا Domain Authority

۲- اعتبار صفحه یا Page Authority

۳- تعداد لینک های خروجی

۴- میزان ارتباط موضوعی سایت شما با سایت لینک دهنده

۵- محل قرارگیری بک لینک

 

  • اعتبار دامنه لینک دهنده
  • ارتباط موضوعی سایت شما و صفحه ارجاع دهنده
  • انکر تکست انتخاب شده برای لینک
  • محل قرارگیری لینک در صفحه
  • تعداد لینک های خروجی صفحه ارجاع دهنده
  • فالو یا نوفالو بودن لینک

برای خرید بک لینک با کیفیت از باجه می توانید کلیک نمائید

اشتراک
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
Inline Feedbacks
View all comments
سارا
3 سال قبل

عالی بود ممنون

مدیریت
مدیر
3 سال قبل
Reply to  سارا

سپاس از شما

2
0
Would love your thoughts, please comment.x