۵ راه برای حفظ رتبه سئو

ریپورتاژ آگهی

۵ راه برای حفظ رتبه سئو

۵ راه برای حفظ رتبه سئو شما سخت تلاش کرده‌اید تا بالاترین رتبه سئو را در گوگل بدست آورید – حالا باید از موقعیت خود محافظت کنید! سئو منبع ترافیک ثابت برای…

توسط مدیریت
-- آخرین بروزرسانی : 26-08-2020
-- بازدیدها : ۴۲۰
اشتراک گذاری در :
امتیازدهی به مطلب :

۵ راه برای حفظ رتبه سئو

شما سخت تلاش کرده‌اید تا بالاترین رتبه سئو را در گوگل بدست آورید – حالا باید از موقعیت خود محافظت کنید!

سئو منبع ترافیک ثابت برای وب‌سایت اساس هر تجارت اینترنتی محسوب می‌شود. اگر بازدیدکنندگان به سایت شما وارد نشوند، احتمال تبدیل آنها به مشتریان واقعی، متعهد و طولانی مدت وجود نخواهد داشت. وقتی خود را به عنوان یک سایت مقتدر در گوگل اثبات کردید، قابلیت مشاهده شما در ورودیهای جست‌جو افزایش پیدا می‌کند.

اما پس از رسیدن به بالاترین نقطه سئو  صفحه نتایج جست‌جوی گوگل رسیدید چه اتفاقی می‌افتد؟

بر خلاف باور اکثر افراد،‌ کسب رتبه در کلیدواژه خاص تنها نیمی از مبارزه است. اصول مرکزی سئو همیشه در حال تغییر هستند و بازاریاب‌ها باید از جدیدترین روندها آگاه باشند.

امروز من در مورد نحوه حفظ کلیدواژه‌هایی صحبت می‌کنم که برای کسب رتبه برتر در آنها سخت تلاش کرده‌اید. این استراتژیها به شما در محافظت از هر گونه به روز رسانی احتمالی الگوریتم نیز کمک خواهد کرد.

۱٫ سئو چیست؟

در تیم مهندسی معکوس سئو BlueSERP.Agency، تمامی افراد از اهمیت این مسئله آگاهی دارند. اما یکی از رایج ترین مشکلات صنعت سئو، عدم به روز رسانی سایت است. گوگل کیفیت و  تازگی محتوا را به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه بندی بررسی می‌کند. بنابراین تازه بودن سایت راهی عالی برای حفظ موقعیت محسوب می‌شود.

استراتژیهای قدیمی سئو مانند مقالات “متن به تنهایی” می‌توانند باعث افت رتبه شما در موتورهای جست‌جو شوند. اگر می‌خواهید رتبه خود در کلیدواژه‌ها را حفظ کنید، باید محتوای خود را با اضافه کردن فیلم و عکس تقویت کنید. این مسئله باعث بهبود تجربه خوانندگان شده و افراد تشویق می‌شوند به شما لینک بدهند.

شما باید زمان کافی صرف کرده و ظاهر برند خود را تقویت کنید. سئو سایت باعث کاهش آمار پرش و احتمال تعامل بیشتر بازدیدکنندگان با محتوا می‌شود.

۲٫ سرعت سایت سئو خود را افزایش دهید

سرعت سایت SEO از گذشته به عنوان عامل رتبه بندی تشخیص داده شده است، اما بسیاری از سایت‌ها سرعت بارگذاری بسیار طولانی دارند – مخصوصا در موبایل. امروزه حجم بالایی از جست‌جو با استفاده از تلفن‌های هوشمند صورت می‌گیرد. توجه داشته باشید که نزدیک به دو میلیون مقاله بلاگ در هر روز منتشر می‌شود، پس اگر سایت شما سرعت بارگذاری کافی نداشته باشد، بازدیدکنندگان شما به گزینه جایگزین مراجعه خواهند کرد.

گوگل وب‌مسترها تشویق می‌کند تا زمان بارگذاری صفحه  خود به کمتر از یک ثانیه در دستگاه‌های موبایل کاهش دهند. چنین بارگذاری بسیار سریع محسوب می‌شود. اما، اگر شما نتوانید به این سرعتی دست پیدا کنید، توجه داشته باشید که با کاهش هر ثانیه از سرعت بارگذاری، احتمال خروج کاربران از صفحه نیز کاهش پیدا می‌کند.

خوشبختانه افزایش سرعت صفحه به استخدام یک متخصص نیاز ندارد. سه مرحله ساده زیر به شما در بهبود سرعت سایت کمک خواهند کرد:

استفاده از خدمات هاستینگ معتبر و سریع‌تر.

فعال کردن قابلیت فشرده سازی تمامی عکس‌های صفحه.

استفاده از شبکه ارائه محتوا (CDN) با هدف افزایش سرعت بارگیری.

اگر هنوز سرعت بارگذاری سایت دچار مشکل است، می‌توانید از ابزار Google PageSpeed Insights کمک بگیرید. این ابزار به شما در تشخیص مشکلات سرعت وب‌سایت کمک کرده و پیشنهاداتی در مورد نحوه ترمیم آنها شامل می‌شود. در مورد پیشنهادات مربوط به سرعت صفحه گوگل به این لینک مراجعه کنید.

۳٫ توسعه لینک سازی برای بهبود سئو Search engine optimization

یکی از رایجترین مشکلات بازاریاب‌ها، تمرکز بر کمیت به جای کیفیت‌ بک‌لینک است.

اگر در کلیدواژه خاص رتبه مناسب کسب کرده‌اید، هیچ نیازی به افراط در ایجاد بک‌لینک به آن صفحه نیست. گوگل توانایی تشخیص کسب لینک با سرعت غیرمنطقی در سایت را دارد.  ایجاد لینک با سرعت بیش از حد می‌تواند به عنوان پرچم قرمز و جریمه یا ممنوعیت عملکرد سایت شود.

همین طور اگر اکثر لینک‌های شما به یک مقاله خاص اشاره کنند، احتمال کاهش رتبه شما افزایش پیدا می‌کند. گوگل می‌خواهد کاربرانش به محتوای مفید و مرتبط در سایت‌ها دسترسی داشته باشند.

اگر می‌خواهید رتبه خود را در کلیدواژه خاص حفظ کنید، باید لینک‌های درونی به صفحات متفاوت سایت خود را توسعه دهید. این استراتژی باعث متفاوت بودن پروفایل بک‌لینک و افزایش اقتدار سایت از نظر گوگل خواهد شد.

۴٫ لینک‌های خروجی و درونی

اگرچه شاید عجیب به نظر برسد، لینک‌های داخل سایت نیز به اندازه بک‌لینک‌ها اهمیت دارند. ارسال لینک‌های خروجی به برندهای دارای اقتدار در صنعت شما باعث می‌شود گوگل مرتبط بودن سایت شما را تشخیص بدهد.

همیشه باید صفحات سایت‌های دیگر که به آنها لینک می‌دهید، محتوای ارزشمند و مرتبط برای خوانندگان داشته باشد. برای مثال، اگر شما شرکت خدمات رسانی مهارت‌های بقا در طبیعت هستید،‌ احتمالا نباید به صفحه اصلی دانشگاه هاروارد لینک بدهید. اگرچه لینک‌های .edu از نظر سئو ارزشمند در نظر گرفته می‌شوند، محتوای صفحه مورد نظر باید با بقا و حفاظت در ارتباط باشد و با برند شما نیز همخوانی داشته باشد.

ایجاد شبکه لینک درونی، یعنی لینک دادن به مقالات مرتبط   Search engine optimizationدر وب‌سایت خودتان، یکی دیگر از استراژیهای مفید است که به حفظ رتبه در کلیدواژه خاص کمک می‌کند. در صورت اجرای مناسب شبکه لینک درونی به موتور جست‌جو کمک می‌کند تا اهمیت و موضوعات مرکزی شما را راحت‌تر درک کند. همین طور شبکه لینک درونی هوشمند باعث می‌شود کاربران به علت دسترسی ساده‌تر به محتوای دیگر، زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند.

همانند لینک‌های خروجی، بهتر است در ایجاد شبکه لینک درونی SEO افراط نکنید. شما نیازی به استفاده از تعداد زیادی لینک که باعث پرت شدن حواس خواننده می‌شوند، ندارید. همین طور هر چه تعداد لینک‌ها بیشتر باشند، احتمال اشتباه و بروز خطا نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

۵٫ در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید

هنوز مشخص نیست که آیا تعامل در شبکه‌های اجتماعی از عوامل رتبه بندی مستقیم SEO یا غیر مستقیم در جست‌جو محسوب می‌شود یا خیر. البته، مشخص است که موتورهای جست‌جو تمامی سکوهای شبکه اجتماعی اصلی را یک برند مقتدر در نظر می‌گیرند. وب‌سایت‌هایی مانند فیس‌بوک، تویتر، لینکداین PageRank بسیار بالایی در گوگل دارند.

دریافت لینک از این شبکه‌ها، مرتبط بودن سایت شما را به گوگل نشان می‌دهد. هر چه افراد بیشتری محتوای شما را لایک کرده و به اشتراک بگذارند، قابیت مشاهده شما از طریق این شبکه‌های اجتماعی افزایش پیدا می‌کند. با ادامه دریافت بک‌لینک با کیفیت، احتمال ارتقا و حفظ رتبه بندی در طولانی مدت افزایش پیدا می‌کند.

نکات زیر به شما در افزایش قابلیت مشاهده بلاگ در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کنند:

اضافه کردن کلید اشتراک گذاری اجتماعی در خط کناری مقالات

استفاده از فراخوان اقدام مشخص (مانند “اگر از محتوا خوشتان آمد، با کلیک کردن بر روی این لینک، مقاله را با دیگران به اشتراک بگذارید) در محتوا

ارائه محتوای رایگان به کاربران در ازای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی

نتیجه‌گیری  Search engine optimization

سئو  یک فرآیند طولانی مدت است و نتایج آن طی یک شب بروز نمی‌کنند. معمولا، شما به چندین ماه تلاش نیاز داشته تا بتوانید اولین نتایج فعالیت‌های سئو خود را مشاهده کنید. اجرای ۵ استراژی بالا به شما در حفظ اقتدار طولانی مدت پس از کسب رتبه در کلیدواژه خاص کمک خواهد کرد.

 

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] همه چیز SEO در سال ۲۰۰۰ به اشتراک بگذارند. این گردهمایی غیررسمی سرانجام به سئو UUUUQA تبدیل شد ، یک مجموعه بزرگ کنفرانس جستجو که هنوز هم […]

0
Would love your thoughts, please comment.x