قیمت ورق سیاه در مشهد

ریپورتاژ آگهی

قیمت ورق سیاه در مشهد

قیمت ورق سیاه آیا ته به حال کلمه ی ورق رنگی به گوش شما خورده است؟ آیا می‌دانید کاربرد ورق رنگی در صنعت چیست؟ در واقع ورق رنگی همان ورقه…

توسط بخش تبلیغات
-- آخرین بروزرسانی : 26-08-2020
-- بازدیدها : ۳۲
اشتراک گذاری در :
امتیازدهی به مطلب :
2+

قیمت ورق سیاه

آیا ته به حال کلمه ی ورق رنگی به گوش شما خورده است؟ آیا می‌دانید کاربرد ورق رنگی در صنعت چیست؟

در واقع ورق رنگی همان ورقه ی پایه گالوانیزه است که توسط کوره رنگ را به آن اضافه می کنند، و این رنگ مانع خوردگی ورق شده و باعث افزایش خاصیت شکل دهی و انعطاف پذیری ورق ها می شود. ورق های پوشش دار فولادی با نام تجاری ورق پیش رنگ نیز مشهور است. ورق های رنگی به دلیل سهولت در استفاده، مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و زیبایی در بسیاری از صنایع کاربرد دارند.

ورق های سیاه چه کاربردهایی دارند؟

ورق های سیاه به دلیل خواص منحصر به فردی که دارند در ساختمان سازی و صنایع مختلف کاربردهای بسیاری دارند. ورق رنگی از نظر شکل ظاهری زیبا است و در برابر رطوبت مقاوم بوده و درمحیط های قلیایی و اسیدی دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نمیشود، همچنین قیمت آن مناسب است از این رو هنگام قیمت ورق سیاه ر اکثر مواقع به عنوان اولین انتخاب محسوب می‌شود.

در ادامه برخی از موارد مصرف ورق های رنگی را به شما معرفی می کنیم :

استفاده از ورق رنگی در صنعت حمل و نقل: ساخت کانتینر، اتاقک خودرو، سردخانه و

استفاده در صنایع فلزی: کابینت، بدنه کامپیوتر، تجهیزات اداری،

ساختمان سازی: سقف های کاذب، بدنه ی کارگاه، سوله و انبار، نمای خارجی و داخلی ساختمان، سقف گلخانه

ساخت لوازم خانگی: بدنه ی آبگرمکن، اجاق گاز، ماکروویو، بدنه ی یخچال و فریزرو… بسیاری موارد دیگر

مسیر تولید ورق های سیاه

این ورقه ها از جنس آهن و فولاد هستند که از نظر رنگ و ترکیب برای گالوانیزه مناسب هستند ، طی فرایندی ابتدا این ورقه های فلزی را چربی زدایی می کنند سپس به منظور صاف و صیقلی شدن سطح کار را برس کاری می کنند و در مرحله ی بعد آنها را با آب تمیز کرده و توسط فرآیند هوادهی خشک می کنند، به این ترتیب مواد اضافی از سطح ورق پاک می شود حالا برای اینکه مقاومت ورق در مقابل خوردگی بیشتر شده و چسبندگی رنگ نیز به سطح ورق بیشتر شود روی سطح آن نوعی مواد شیمیایی پاشیده و در دمای مناسبی خشک می کنند ،

در این مرحله ورق آماده را درون وان روی مذاب فرو می کنند. روش شناوری گرم ورق گالوانیزه چیزی حدود صد و پنجاه سال است که مورد استفاده قرار می گیرد، وقتی فلز را از وان روی مذاب خارج می کنند ابتدا آن را با اکسیژن و بعد از آن با کربن واکنش می دهند تا لایه ی مناسبی را جهت جلوگیری از زنگ زدگی تولید کنند، طی این فرایند فلز در مقابل زنگ زدگی مقاوم می شود، ورق های رنگی ظاهر زیبای و قیمتی مناسب دارند و در صنایع گوناگون طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اند.

کیفیت رنگ ورق های رنگی

رنگی که برای رنگ کردن این ورق ها به کار می‌رود رنگ الکترواستاتیک است که دارای خواص بسیاری است از جمله این که سازگاری ورق را در مقابل رطوبت و محیط های قلیایی و اسیدی افزایش می دهد. این نوع رنگ چسبندگی بالایی دارد از این رو نمی ریزد و پوسته پوسته نمی شود. عملکرد آن بروی ورق مانند عایق است و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. قابل شستشو است و در صورت خراشیده شدن میتوان روی آن رنگ آمیزی مجدد انجام داد.

تنوع رنگ ورق ها

ورق های رنگی از نظرطیف رنگ بسیار متنوع هستند و هر رنگ یک شناسه مربوط به خود را دارد و در رنگ های: سفید، قرمز، آبی، آبی نیسانی، آبی کاربنی، قهوه‌ای، قهوه ایی سوخته، زرد، زرد لیمویی، سبز، صورتی، کرمی، نقره ای و…. یافت می شوند.

لازم به ذکر است که ورق های رنگی گالوانیزه ضخامت زیادی ندارند و کار با آنها هنگام برشکاری و خمکاری به راحتی انجام می شود، این ورق ها به صورت رولی در ابعاد ۱۰۰ و ۱۲۵ سانتی متر تولید شده و به بازار عرضه می گردند، معمولاً درخواست ها نیز بر اساس همین ابعاد صورت می گیرد.

معرفی انواع ورق سیاه

ورق های رنگی چند نوع مختلف دارند و هر نوع آن نیز مورد استفاده ی متفاوتی دارد.

۱_فرم سفال ژنوا

۲_ طرح برش شده به شکل آبرو شیروانی

۳_ طرح کرکره ای یا سینوسی

۴_ فرم سفال پالرمو

۵_ طرح تیزه

۶_ ذوزنقه

۷_ فرم شادولاین

مزایای استفاده از ورق رنگی

قیمت ورق های رنگی نسبت به محصولات مشابهی که در بازار است مقرون به صرفه تر است، در مقابل شرایط جوی تغییر رنگ و شکل نمی دهند، به خاطر وزن کم در برابر زلزله ایمنی بالایی دارد، نصب آن راحت و سریع است. به مرور زمان یکپارچگی خود را از دست نمیدهد و دچار شکستگی نمی شود. تقریباً قسمت عمده ای از خرید ورق رنگی از تولیدات داخل کشور انجام می شود. مقداری از قیمت ورق سیاهمصرفی نیز از کشورهای چین و قزاقستان است.

ورق های رنگی را چگونه بسته بندی می کنند

بسته بندی رول ورق های به چند روش انجام می شود.

در روش اول از آهن آلات شکوهیان لایه ای کاغذ ضد آب بر روی لبه های ورق قرار داده می‌شود تا از لبه ها محافظت کند، همچنین برای محافظت از سطح داخلی ورق رنگی نیز از یک ورقه استفاده میشود و در پایان کار رول به وسیله ی چهار تسمه ی شعاعی و دو عدد تسمه ی محیطی بسته می‌شود.

روش دوم مشابه روش قبل است تنها تفاوت این بسته بندی در این است که رول روی پالت چوبی سوار می شود و در انتهای کار برای بستن رول از شش تسمه ی شعاعی و سه تسمه ی محیطی استفاده می شود. این نوع بسته بندی برای رول های زیرده تن کاربرد دارد.

نتیجه گیری

شما می توانید ورق های رنگی را در بیشتر ویا بهتر است بگوییم در تمامی وسایلی که روزانه با آنها سروکار دارید ببینید. این ورق های زیبا و بادوام در هر کجا که کاربرد داشته باشند باعث پوشش دهی سطوح و مانع آسیب های مکانیکی و تغییرات جوی می شوند. امروزه با وجود اجناس مشابهی که در بازار موجود است ورق های رنگی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند و صنعتگران به قیمت ورق سیاه مایل بیشتری نسبت به سایر اجناس مشابه دارند.

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

2+
اشتراک
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x