کیک تولد چیست ؟

ریپورتاژ آگهی

کیک تولد چیست ؟

یک تولد یک کیک است که به عنوان بخشی از جشن تولد خورده می شود. کیک تولد غالباً کیک های لایه ای با یخ زدگی هستند که در بالای آن…

توسط بخش تبلیغات
-- آخرین بروزرسانی : 26-08-2020
-- بازدیدها : ۷۱
اشتراک گذاری در :
امتیازدهی به مطلب :
1+

یک تولد یک کیک است که به عنوان بخشی از جشن تولد خورده می شود. کیک تولد غالباً کیک های لایه ای با یخ زدگی هستند که در بالای آن با شمعهای کوچک روشن استفاده می شوند که نشان دهنده سن افراد مشهور است. انواع آن شامل کیک ، کیک پاپ ، شیرینی و تارت است. کیک اغلب با آرزوهای تولد (“تولدت مبارک”) و نام افراد مشهور تزئین می شود.

 

کیک تولد چیست ؟

کیک تولد از اواسط قرن نوزدهم بخشی از جشن های تولد در کشورهای اروپای غربی بوده است. [۱] با این حال ، پیوند بین کیک و جشن های تولد ممکن است به زمان روم باستان باز گردد.

در فرهنگ کلاسیک رومی ، «کیک» ها گاه به گاه در روزهای تولد ویژه و عروسی ها سرو می شدند. این دایره های مسطح ساخته شده از آرد و آجیل بود که با مخمر مخلوط می شدند و با عسل شیرین می شدند.

در قرن پانزدهم میلادی ، نانوایی ها در آلمان شروع به عرضه کیک های یک لایه برای تولد مشتریان علاوه بر کیک برای عروسی ها کردند. این کیک های پیچیده قرن هفدهم جنبه های بسیاری از کیک تولد معاصر ، مانند چند لایه ، یخ زدن و تزئینات داشتند. با این حال ، این کیک ها فقط در دسترس ثروتمندان بودند. در نتیجه انقلاب صنعتی و گسترش بیشتر مواد و کالاها ، کیک تولد برای طبقه پایین در دسترس قرار گرفت.

کیک ، شیرینی یا دسر در روز تولد خود به فرد سرو می شود. در فرهنگ های معاصر غربی ، کیک با یک یا چند شمع روشن روشن می شود ، که فرد مشهور تلاش می کند تا منفجر شود.

هیچ استانداردی برای کیک تولد وجود ندارد ، هرچند که آهنگ “تولدت مبارک” اغلب در حالی که کیک در کشورهای انگلیسی زبان سرو می شود آواز می خواند ، یا آهنگ معادل تولد معادل آن به زبان مناسب کشور. عبارت “تولدت مبارک” در کیک تولد ظاهر نشد تا اینکه آهنگ “تولدت مبارک برای تو” در اوایل دهه ۱۹۰۰ محبوبیت پیدا کرد. انواع آهنگ ها و آیین های تولد در مناطق مختلف جهان وجود دارد. در اروگوئه ، میهمانان مهمانی پس از خواندن آهنگ “تولدت مبارک برای تو” شانه یا سر شخص را لمس می کنند. در اکوادور ، فردی که روز تولد آن است ، قبل از آنکه سرو شود ، نیش زیادی از کیک تولد می گیرد. در پرو ، میهمانان ابتدا “تولدت مبارک برای تو” را به زبان انگلیسی می خواندند با نام فردی که تولد آن است ، سپس به زبان اسپانیایی ، بعداً هر ترانه دیگری را به زبان اسپانیایی در رابطه با کیک یا خرما می خوانند ، سرانجام دمیدن شمع و خدمت به کیک.

کیک تولد اغلب با شمع های کوچک تزئین می شود ، با نگهدارنده های مخصوص ایمن می شود یا به راحتی در کیک فشار می یابد. این کیک را می توان با شیرینی های دیگری مانند بستنی نیز سرو کرد. در انگلیس ، آمریکای شمالی و استرالیا تعداد شمعها برابر با سن فردی است که روز تولد آن است ، گاهی اوقات با یک مورد اضافی برای شانس. به طور سنتی ، کسی که روز تولد آن آرزو می کند ، که تصور می شود اگر تمام شمع ها با یک نفس خاموش شوند ، به حقیقت می پیوندد.

برای نشان دادن اشتراک شادی و احساس مشترک ، کیک در بین تمام مهمانانی که در مهمانی شرکت می کنند به اشتراک گذاشته می شود.

در بسیاری از فرهنگها به کسی که روز تولدش جشن گرفته می شود دعوت می شود که آرزو کند و شمع ها را منفجر کند. [۲] [۳] [۴] گرچه منشأ و اهمیت دقیق این آیین ناشناخته است ، اما نظریه های متعددی وجود دارد که سعی در توضیح این سنت دارند.

داستان مبدا یونانی
یک نظریه که توضیح می دهد سنت قرار دادن شمع در کیک تولد ، به یونانیان اولیه نسبت داده می شود ، که از شمع برای احترام به زادگاه الهه آرتمیس در ششم روز هر ماه قمری استفاده می کردند. پیوند بین نظارت وی بر باروری و سنت تولد شمع روی کیکها هنوز مشخص نشده است. [۵]

داستان خاستگاه پاگان

Kinder Fest.
استفاده از آتش در مناسک خاص به ایجاد محراب باز می گردد. گفته می شود شمع های تولد قدرت نمادین دارند. [۶]

در گذشته اعتقاد بر این بود که ارواح شیطانی در روزهای تولد خود از مردم بازدید می کنند و برای محافظت از شخصی که روز تولدش از شر بود ، باید افراد را محاصره کرد و آنها را شاد کرد. میهمانان حزب برای ترساندن ارواح شیطانی سر و صدایی ایجاد کردند.

داستان مبدا آلمانی کیک تولد

دختران با کیک تولد. کارت پستال از سال ۱۹۲۰٫
در قرن ۱۸th در آلمان ، تاریخ شمع روی کیک ها را می توان به Kinderfest ، جشن تولد برای کودکان ، ردیابی کرد. [۷] این سنت همچنین از شمع و کیک استفاده می کند. کودکان آلمانی را به یک فضای شبیه سالن منتقل کردند. در آنجا ، آنها می توانند یک سال دیگر را در مکانی جشن بگیرند که آلمانی ها اعتقاد داشتند که بزرگسالان کودکان را از روح های شر محافظت می کنند و سعی در سرقت روح خود دارند. در آن زمان هیچ سنتی برای هدیه دادن به تولد وجود نداشت. میهمانان صرفاً آرزوهای خوبی را برای شخص تولد به ارمغان می آورند. اما اگر یک مهمان هدایایی را به ارمغان آورد ، برای کسی که روز تولدش بود ، می تواند نشانه خوبی باشد. بعداً ، گلها به عنوان هدیه تولد کاملاً محبوب شدند. [۸]

 

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

1+
اشتراک
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

[…] برای کیک تولد چیست کردن حداقل […]

0

[…] پیش از میلاد) تصور کیک تولد از &#170… می کرد که ویژگی […]

0

[…] پس از بیگ بنگ ، ۱۳.۸ میلیارد سال &#170… پیش ، در دوره ای […]

0
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x